#Attribution1 { height:0px; visibility:hidden; display:none }

18 Mayıs 2020

Takla Atmak ve Hayat

Oglum icin trambolin aldigimizda yapabildigi tek sey trambolinde hoplayip ziplamakti, takla atamayacagini soyluyor babasi hadi dene dedikce hayir diyordu 

Nasil bilmiyorum bir gun denemeye ikna oldu ve denemeye basladi bir sure sonra trambolinde en cok yapmayi istedigi sey takla atmak oldu.Ters takla ,yan takla, takla atip yere dusmeden ayakta kalmaya calismak takip etti sonralari.

Dun bana Anne’ sen yan takla atabilir misin ‘ diye sordugunda ‘ oglum Ben duz taklayi atamiyorum yan taklayi nasil atayim ‘ dedim ve bir an farkina vardim.

Nasil da otomatik bir cevapla yapamayacagimi soyleyivermistim.


Zihnime bu dusunce tohumu belki Ben de oglumun yaslarindayken atilmisti .
Belki Ben de takla atmak  istedigimde annem yada babam hadi  at taklani demek yerine boynumu incitecegimden korkup yapma demisti ve Ben bu yasima kadar farkina bile varmadan bu dusunce kalibi ile gelmistim.


Sonra aklima birkac yil once oynadigimiz bir oyun geldi, ‘yapamamlarimizi gomelim oyunu’



Canim oglum Bir donem ne soyleyecek olsam Ben onu yapamam diye cevap verdiginde oynamistik. 

Hayatta o an aklina gelen yapamam dedigi  , ne varsa Kucuk kagit parcalarina teker teker yazmasini istemistim . Tabi Ben de de onunla beraber yazmistim. Sonra bahcede bir cukur kazip yapamamlarimizi gommustuk beraber.
Ertesi gunlerde de ne zaman‘Ben bunu yapamam’ dese, ‘ama Annecigim sen onu gommemis miydin ‘ diye cevap vermistim.

O da ‘ aaa evet ‘deyip fark etmisti. Ve gunlerce her yapamam dediginde onlari gomdugumuzu soyleyip ona cesaret vermistim.

Hepimiz gibi Ben de oglumu yetistirirken en iyisini yapmak icin cabaliyip, ugrasip,zaman harcadim; bugun fark ettigimse kendi icimdeki cocugun da ‘hadi sen yaparsin diyen birine olan ihtiyacini gorememis oldugum.

Yetiskin oldugumuzda yani basimizda hadi yaparsin diyen sefkatli bir ebeveynimiz olmayabiliyor,Kimilerimizin bu sefkatli destegi alabilecegi bir esi veya dostu da bulunmayabiliyor. Kimi zamansa daha da fenasi yanimizdakiler yapamayacagimiza inanmakta bizden daha bile inancli olabiliyor.

Iste tam da burda , bize disaridan  gelmesini bekledigimiz sefkatli ve inancli destegi verebilecek tek kisi var , o da yine kendimiz.

Ben bu farkindalikla takla denemelerine baslayip,icimdeki cocuga en icten sefkat dolu destegimi verecegim peki ya sen, sen yapamadigin ne icin kendine sefkatli bir destek vereceksin bugun?

Icindeki cocuk Verecegin zamana ve cabaya degmez mi? Bence fazlasiyla deger.

Hadi o zaman , sefkatli destegini en cok hak edene, kendine vermeye sen de gec olmadan bugunden basla 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder