#Attribution1 { height:0px; visibility:hidden; display:none }

23 Ocak 2016

Tarif zamanı-Elmalı Kurabiye




Şu hayatta sabah uyanır uyanmaz duymak istediğim ilk koku tarçın ve kahve,
uyandıktan sonrası içinse  misss gibi  elmalı kurabiye.


Bizim evde olmazsa olmazımız elmalı kurabiyedir,zira yapar yapar dondurucuya atarım,canım her çektiğinde de mikrodalgada ısıtır sonrasında üzerine tarçın ekleyip afiyetle yerim.


Hadi şimdi herkes mutfağa,tarifi veriyorummmm;




Oda ısısında 250 gr tereyağ (ben hiçbir zaman margarin kullanmam öyle bir alışkanlığım yok),1 adet yumurta,1 su bardağı pudra şekeri,1 çay bardağı zeytinyağı,1 çay bardağı yogurt ve 1 paket vanilyayı birbirirne karışacak şekilde yoğurun.(Ben Kitchen Aid kullanıyorum,elde yoğurmuyorum). Daha sonar 5 su bardağı unu azar azar ekleyerek yoğurmaya devam edin,burada pütürsüz bir doku elde etmeniz gerekiyor. Hamurun olması gereken kıvamına etrafa dağılmayıp ortada toplanma durumunu görünce kavuşmuş olacaksınız. 20 dakika bekletin.


İç harcı için 1 su bardağı ceviz içi gerekiyor,cevizleri bir miktar küçültmelisiniz,rondo kullanabilir veya elde kıyarak küçültebilirsiniz.4 adet elmayı soyun,rendeleyip bir tencereye koyun üzerine 3 çorba kaşığı toz şeker ilave edin ve kısık ateşte 4-5 dakika pişirin.Ocağın altını kağatıp içerisine cevia ve 1 tatlı kaşığı tarçın (ki ben daha çok eklerim) ekleyin.Karışıtırp ılımaya bırakın.


Dinlenen hamuru yarım cm.kalınlığında açın içlerine harcı koyup kapatın ,ben 180 derecede pişiriyorum ama herkesin fırını,fırının ısı kaybı vs.ayrı o nedenle derece kısmı size kalmış.


Sizi bilmem ama elmalı kurabiyein fırında piştiğini görmek bile benim için büyük mutluluk :)
Kurabiyeleriniz piştikten sonar ılımasını bekleyin sonar üzerine pudra şekerlerini serpin.


Afiyet olsun...



2 yorum:

  1. Hemen senin tarifide not alıyorum. Kocamın elmalı kurabiye krizi tutunca yapıyorum:)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil