#Attribution1 { height:0px; visibility:hidden; display:none }

28 Aralık 2019

2020'de 12 Aya 12 Kitap

Evdeki kütüphaneyi düzenledim bu hafta ,dergiler bir tarafa ,romanlar diğer tarafa,kişisel gelişim kitapları başka bir tarafa...

Okuduklarımızın kişiliğimize etkileri olduğuna inanıyorum, kitap sadece bir kitap olmuyor çoğu zaman , okuduğum her kitapda kendimden bir parça buluyorum . Çoğunlukla kişisel gelişim kitapları okuyorum, Bazen içim rahatlıyor bunları yaşayan yalnızca ben değilmişim diye bir oh çekiyorum, bazen de korkuya kapılıyorum...
2019'da istediğim kadar okumaya vakit ayıramadığım gerçeği ile yüzleşince 2020 için senenin başından bir okuma listesi hazırlamaya karar verdim.
E tabi bu listenin hazırlanışı da sanıldığı kadar kolay olmadı, her bir kitabın özetini bulup gerçekten ilgimi çeker mi diye düşünüp hesapladım ve listemi hazırladım.


İşte benim listem;






1-Sanatçının Yolu (Julia Cameron)
Listemde ilk sırada yer alan bu kitabı ,kendi kitap yazma yolculuğuma ışık tutması için ekledim. 2019'da kısa süreli bir yazarlık kursunu da tamamladığımı düşünürsek, 'Sanatçının Yolu' kitabındaki önerilerin içimdeki sanatçının dışarı çıkmasını sağlayacağına gönülden inanıyorum :)






2-Vermek  ve Almak (Adam Grant)
2018 ve 2019 benim için tam anlamıyla öğretici 2 yıl oldu, hayatımda ne kadar da fazla etrafımdaki insanlar için uğraştığımı ve kendimden verdiğimi gördüm. Terazinin topuzunun kaçtığını anladım.
Sağolsun Adam Grant da benim yaşadığımı yaşayan insanların hayatlarına ışık tutacak bir kitap yazınca ,bu kitabı listeme 2. sıradan dahil ettim.


İflah olmaz bir hizmet sever olduğum düşünülürse kütüphaneme çok uzun zaman önce eklediğim bu kitabı bitirdiğimde hayatımın ne kadar değişeceğini görmek için şimdiden sabırsızlanıyorum.






3-Talebe (Tara Westover)
Otobiyografilere bayılıyorum. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki her birimiz kendimizi biricik ve deneyimlerimizi çok farklı zannediyoruz ,gerçek ise bunun tam tersi. Aslında yaşadıklarımız birbirimize çok benziyor ve deneyim yaşarken de illa da bataklığa batmamız gerekmiyor ,bizden önce batan insanlara birkaç soru sormak yada hikayelerini okumak da alacağımız kararlar için yeterli aslında.
İşte Tara Westover'ın kendi hayat hikayesini paylaştığı kitabı da tam bu noktada devreye giriyor.Özetine tam olarak hakim olmadığım için kitapdan neler öğreneceğimi bilmesem de 40 dilde 55 ayrı edisyonu olan bu kitaptan çok umutluyum.






4- İş Bitirici (David Allen)
Siz gün içinde kaç işle uğraşıyorsunuz? İş yerinde yapılacak işler, evde yapılacak işler, çocuklar için takip edilecek konular , evcil hayvanınız varsa onunla ilgili takip etmeniz gereken konular  (yazarken yoruldum) ve liste böylece uzayıp gidiyorrrrrr.....Akşam olup da kapıyı tam açmak üzere iken marketten alınması gereken sütü almayı unutmam gibi , birsürü yapılacak iş arasında kayboluyorum.Size de oluyor mu?
İş bitirici kitabı 2020'de işime en çok yarayacak kitap olacak,bundan eminim. Bu kitabı aslında belki de ilk sıraya koyup Ocak ayında okumalıyım ama işte hayellerim yapmam gerekenlerden daha baskın çıkınca ilk sırayı değil de 4. sırayı aldı kendisi :)




5-Orjinaller (Adam Grant)
İtiraf ediyorum,bu kitabı kendim için değil de oğlum için okumayı planlıyorum. Hatta okuyup özetini de kendisine anlatma gibi bir hedefim bile var :) Z kuşağının en yaratıcı kuşak olduğunu düşünsem de yine de yönlendirilme ihtiyaçları olduğuna inanıyorum. İşte bu kitap da hem bizler için hem de geleceği şekillendirecek olanlar için motivasyon kitabı niteliğinde.
Mayıs ayı okumalarımdan sonra bakalım bende hangi orjinal fikirler oluşacak?




6-Acımasız Dünyaya Meydan Okuma (Brene Brown)




Geçirdiğim iki yılı düşündüğümde bu kitabın özeti beni benden aldı diyebilirim. Yazara göre aidiyet duygumuz her zaman önemli ama en en önemli aidiyet insanın kendine olan aidiyeti...


Ne kadar da farkındalık dolu bir anlatım değil mi?


Yaşadığımız dönemde, eleştiri yapmayı açık sözlü olmak ile karıştıran onca insanın olduğu ortamlarda kendin olarak yoluna devam edebilmek ne büyük bir meziyet.
Okumak için sarsızlanıyorum.

7-Pür Dikkat (Cal Newport)




Dikkat kesilip okumaya, dikkat kesilip çalışmaya yada dikkat kesilip yapacağımız her ne ise onu yapmaya hangimizin ihtiyacı yok?
Benim var. Temmuz'da tam da tatil modunda iken bakalım dikkatimi verip bu kitabı bitirebilecek miyim?






8-Alışkanlıkların Gücü (Charles Duhigg)




Ritüellere bayılıyorum,hatta hayatım ritüellerden oluşuyor.Yaşadığımı böylece hissediyorum gibi geliyor.Oğluma da aşılamak için uğraşıp duruyorum bakalım neler olacak?


Hayatımızı alışkanlıklarımızın belirlediğine inanıyorum yani ne yaparsan o olursun,ona dönüşürsün prensibine gönülden bağlıyım.




Peki ya sen?




Kendinde değiştirmek istediğin şeyler yok mu? Yok diyorsan EGO=1/Benlik bilinci formülünü buraya yazmak isterim :)




Astrolojiye göre 2020 ile yeni bir 10 yıllık döneme giriyoruz. Hayatımıza bambaşka şeyleri alıp istemediklerimizi çıkaracağımız bir dönem başlıyor. Yeni alışkanlıklar edinmek,değişmek için bundan daha iyi daha doğru bir zaman olabilir mi? Hazır astrolojiyi de arkamıza almışken alışkanlıklar üzerinde çalışmaya ,okumaya zaman ayırmamak olur mu?
9-Öfke Dansı (Harriet Lerner)





Okulların açıldığı Eylül ayına bu kitabı koymam çok manidar olmuş. Kitabın özetinden anladığım ; öfkenin doğru insanlara yönlendir ve öğretilen kalıplardan çık


Çocuğu olanlar Eylül ayı bu kitabı okumak için doğru bir ay,inanın :)
10-İnsanın Anlam Arayışı (Viktor Frankl)
Çevremdeki bazı insanları hızlıca sarsmak istiyorum :)))   Yada tam tersini yapıp ,uğraşmadan o ortamdan hemen kaçmak istiyorum :)))))


Sizin de çevrenizde şımarık çocuk gibi mızır mızır mızırdanan, yaşadıkları güzelliklerin farkında olmayan insanlar var mı? Sanırım bunları fark eden insanlar artık çok az.


Viktor Franklin kitabında toplama kampında yaşadıklarından örneklerle insanı insan yapan şeylerin neler olduğunu anlatıyor. Henüz kitaba başlamamış olsam da sevdiğim fakat hayat anlamlarını bulamamış birkaç arkadaşıma hediye edeceğim.

11-Mutluluk Beyinde Başlar (Daniel Gilbert)
Bu konu benim çokca kafa yorduğum bir konu iken youtube da gezindiğim bir gün karşıma çıkan bir kitap 'Mutluluk Beyinde Başlar'.


Madem birbirimizden çok da farkımız yok,peki mutlu hissetmek gibi hayat kalitemizi doğrudan etkileyen bir hissi aynı şekilde hissedemiyoruz?
Neden bazılarımız ne olursa olsun mutlu kalabiliyorken bazılarımızı havanın kapalı olması bile etkiler halde?


Sorularıma yanıt bulacağıma inandığımbir kitap,Kasım ayı için okumayı planladım.






12-Sır (Rhonda Bryne)




Çekim yasasını duydunuz mu? Hayatınızda gerçekten olmasını istediğiniz şeyleri hayatınıza çekmek ,nasıl bir düşünce sizin için?


Ben buna çok inanıyorum çünkü yaşadım, etrafımda da yaşandığına şahit oldum.


Üniversite bitip de işe başladığım dönemlerde aslında hangi şirkette ve hangi pozisyonda çalışmak istediğimle ilgili hemen hemen hergün imgeler getirdim gözümün önüne, he bunu bilerek mi yaptım ,hayır. İşe yaradı mı? Kesinlikle yaradı.


Yıllar sonra baktığımda tam da o yıllarda hayalini kurduğum şirkette çalışıyor ve o işi yapıyorum.
Hayatıma istediğim şeyleri çektim, yıllar sonraysa bunun nasıl olduğunu anlamamı sağlayacak bir kitap okudum.İşte benim için başucu kitabı niteliğinde olan bir kitabı her yıl yeniden okumaya çalışıyorum.Yılın son ayı da yeni yıl imgelemeleri için biçilmiş kaftan değil mi :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder